link naar de RSS Feed van de laatste nieuwsberichten meld deze pagina op Twitter meld deze pagina op Facebook

Wijzigingen kerkbestuur

gepubliceerd: donderdag, 6 juni 2019
Wijzigingen kerkbestuur

Elke pa­ro­chie heeft een bestuur nodig. Een kerk­bestuur bestaat altijd minimaal uit een voor­zit­ter, vice-voor­zit­ter, se­cre­ta­ris en pen­ning­meester maar daar­naast wor­den vaak nog enkele bestuurs­leden aan­ge­steld met speciale expertise­gebie­den. Zij wor­den aan­ge­steld voor een termijn van vier jaar.

Wim Jaspers

Vice-voor­zit­ter Wim Jaspers is inmiddels vier jaar lid van het kerk­bestuur. Kerk­rechte­lijk moet hij dan nadenken over een tweede termijn. We zijn heel blij dat Wim opnieuw “ja” heeft gezegd tegen de bis­schop om als vice-voor­zit­ter voor de ko­men­de vier jaar actief te zijn binnen onze Fran­cis­cus­paro­chie. Op 1 juni 2023 verloopt zijn tweede en laatste termijn.

Zijn taak is het alge­meen beleid inzake het beheer van het pa­ro­chieel vermogen en de doel­ma­tige aanwen­ding daar­van ten bate van de pa­ro­chie voor te berei­den, vast te stellen én uit te voeren. Daar­naast kan hij namens de pastoor, het bestuur ver­te­gen­woor­digen.

Marcella de Leeuw

Marcella de Leeuw heeft aan de bis­schop laten weten niet aan een tweede termijn te beginnen van­wege haar drukke werk­zaam­he­den binnen haar baan en gezin. Wij zijn Marcella dank­baar voor alle inzet; zeker bij de start van de nieuwe pa­ro­chie.

Vacature se­cre­ta­ris

De Fran­cis­cus­paro­chie is nu op zoek naar een nieuwe se­cre­ta­ris. Tot het functiepakket van de se­cre­ta­ris behoren onder andere de volgende taken:

  1. Het opstellen en (doen) uit­voeren van beleidsaf­spra­ken binnen het bestuur
  2. Het ver­zorgen van ver­ga­der­ver­slagen en
    eventueel doen publiceren van de be­lang­rijk­ste be­spro­ken aan­dachts­pun­ten
  3. In overleg met het bestuur ver­zorgen van corres­pon­dentie:
    • afhan­de­len van inko­men­de en uit­gaande post
    • verzen­den van agenda en ver­slagen
  4. Eventueel lei­ding geven aan het pa­ro­chie­secre­ta­riaat
  5. Het (doen) zorg dragen voor een accurate leden­ad­mi­ni­stra­tie
  6. Het (bewaren en) bij­hou­den van het pa­ro­chiearchief
  7. Diverse bij­ko­mende zaken:
    • aan­dacht voor jubilea en afscheid
    • actie onder­ne­men bij te ver­wach­ten tekorten of ge­con­sta­teerde gebreken
    • deelname aan dio­ce­sane of andere bij­een­komsten

Wilt u een bijdrage leveren aan de ver­dere ont­wik­ke­ling van de Fran­cis­cus­paro­chie?
Neem dan contact op met Pastoor Pieter Scheepers: pastoorscheepers@rkfran­cis­cus.nl






Parochie
Heilige Franciscus 
Kerkstraat 4
5721 GV Asten
(0493) 69 13 15
secretariaat@rkfranciscus.nl
Google Maps
Like ons op FacebookVolg ons op X/TwitterVolg ons op Youtube Deze website is ontworpen en wordt onderhouden door iMoose